Teenuse osutamise üldtingimused

  1. Teenuse osutajad on Stein & Avi OÜ konsultastioonibüroo (edaspidi büroo), (registrikoodiga 14157432), ja teenuse osutamise lepingus nimetatud büroo ekspert. Eksperdil on õigus käsundi täitmisel kaasata teisi büroos töötavaid isikuid, kes abistavad eksperti teenuse osutamisel neid kaasanud eksperdi juhtimisel ja vastutusel.
  2. Teenuse saajaks on mistahes füüsilisest või juriidilisest isikust klient, kes on sõlminud bürooga teenuste osutamise lepingu (edaspidi klient). Teenuste osutamise leping sõlmitakse üldjuhul kirjalikult.
  3. Teenus on büroo poolt kliendi soovil osutatud teenus.
  4. Hinnapakkumine on büroo poolt kliendile esitatud hinnanguline pakkumine teenuse tingimuste kohta, millistel büroo osutab teenust hinnapakkumise kehtivuse ajal. Tegelik teenuse maksumus selgub lepingu täitmise käigus.
  5. Käsundi täitmisel on büroo ja ekspert volitatud esindama klienti kõikides käsundiga seotud küsimustes, koostades kliendile vajalikke dokumente ja tehes kliendi huvides muid toiminguid.  Vajadusel annab klient eksperdile kirjaliku volikirja.
  6. Klient kohustub avaldama büroole kogu vajaliku suulise ja kirjaliku informatsiooni ning juhtima büroo tähelepanu kõikidele asjaoludele, mis võivad omada tähtsust käsundi parima täitmise seisukohast. Juhul, kui käsundi täitmiseks on määratud tähtaeg, kohustub klient nimetatud kohustuse täitma vähemalt kolm tööpäeva enne käsundi täitmise tähtpäeva saabumist. Büroo ja ekspert osutavad teenust lähtudes temale teatavaks tehtud informatsioonist, kasutades kliendi huvides kõiki vahendeid ja viise, mis ei ole vastuolus seadusega või kutse-eetika nõuetega. Büroo ja ekspert tegutsevad teenuse osutamisel vajaliku hoolsusega, kuid ei taga konkreetse tulemuse saavutamist.
  7. Büroo ega ekspert ei ole kohustatud pärast teenuse osutamist kliendile antud teavet ega arvamust ega koostatud dokumente parandama ega täiendama seoses õigusaktide muutmise ega kehtetuks tunnistamise, kohtupraktika kujunemise ega mistahes muude asjaolude muutumisega, kui neid asjaolusid ei esinenud teenuse osutamise ajal.
  8. Eeldatakse, et käesolevad üldtingimused kehtivad ka kõikidele uutele kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis või suuliselt antud käsunditele, mida klient büroole annab, välja arvatud tasu suurus ja maksmise kord, millele kehtivad uue käsundi andmise ajal kehtivad tingimused.
  9. Käsundi raames antud ülesande andmisel lepivad büroo ja klient teenuste osutamise lepingus kokku käsundile kohalduva tasu vormi (so kas ajatasu või koondtasu või kuutasu). Kui ei ole kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokku lepitud teisiti, siis eeldatakse, et klient tasub käsundi täitmise eest ajatasuna büroo kehtiva hinnakirja alusel, kusjuures minimaalne arvestusühik on 10 minutit. Kliendi soovil koostatud teenuse maksumuse prognoos ei ole käsitletav koondtasu kokkuleppena, vaid on hinnanguline ning muutub vastavalt tegelikult käsundi täitmiseks kulunud ajale. Ajatasu arvestatakse ka käsundi täitmiseks vajalikelt telefonikõnedelt, sh kliendi, vastaspoole esindajatega, ametiasutustega. Samuti arvestatakse ajatasu juhul, kui käsundi täitmiseks on vaja reisida väljaspoole büroo asukohta. Tasu kuulub tasumisele rahas. Lisaks tasule hüvitab klient vajalikud kulud, mida büroo on otseselt seoses käsundi täitmisega kandnud.
  10. Bürool on õigus nõuda kliendilt enne teenuse osutamist eest ettemaksu kliendiga kokkulepitud ulatuses. Kokkuleppe mitte saavutamisel on bürool õigus teenust mitte osutada.
  11. Bürool on õigus hinnakirja ühepoolselt muuta, teavitades klienti hinnakirja muutumisest mõistliku aja ette. Kui klient ei nõustu hinnakirja muutusega, siis on kummalgi poolel õigus teenuste osutamise leping lõpetada. Büroo tunnihinna muutmine ei mõjuta kliendiga sõlmitud, tavapärasest tunnihinnast erinevate hinnakokkulepete kehtivust.
  12. Büroo esitab kliendile arve(d) käsundi täitmise eest üldjuhul kord kuus või vastavalt käsundi raames antud ülesannete täitmisele. Arve tasumise tähtajaks on viisteist 14 kalendripäeva alates arve väljastamisest. Makse hilinemise korral kohustub klient tasuma viivisintressi 0,15% tasumata summast iga hilinenud päeva eest. Bürool on õigus peatada ühepoolselt teenuse osutamine ajaks, kui klient ei ole tasunud tähtaegselt büroo poolt esitatud arvet, kuni arve tasumiseni.
  13. Kõik kliendi poolt maksmisele kuuluvad summad loetakse büroole nõuetekohaselt tasutuks, kui vastav summa on laekunud büroo arvelduskontole.
  14. Klient võib lõpetada teenuste osutamise lepingu igal ajal, teavitades sellest bürood kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.
  15. Büroo võib lõpetada teenuste osutamise lepingu igal ajal, teavitades sellest klienti kaks nädalat ette. Pooltel on õigus teenuste osutamise leping lõpetada ka muudel lepingus või õigusaktides ette nähtud alustel ja korras. Teenuste osutamise lepingu lõpetamine ei võta büroolt õigust tasule juba täidetud käsundite või nende osa eest.
  16. Bürool on õigus teenuste osutamise leping ette teatamata ja ennetähtaegselt lõpetada, kui:
    16.1. klient nõuab, vaatamata eksperdi selgitusele, et ekspert kasutaks seadusega vastuolus olevaid vahendeid või viise kliendi huvide kaitsmiseks, muuhulgas kui klient esitab võltsitud tõendeid või puudulikke või ebaõigeid andmeid;
    16.2. klient nõuab, et ekspert tegutseks viisil, mis ei ole kooskõlas eksperdi kutse-eetika nõuetega;
    16.3. klient tegutseb eksperdi juhiste vastaselt või muul viisil väljendab selgelt, et ta on kaotanud usalduse eksperdi vastu;
    16.4. klient annab eksperdile kliendi huve kahjustavaid või käsundi täitmiseks ilmselgelt kasutuid juhiseid ning hoolimata eksperdi selgitusest ei loobu nende juhiste järgimise nõudmisest;
    16.5. klient ei esita dokumente või andmeid, mida ekspert nõuab rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise nõuete täitmiseks, või esitatud dokumendid ja andmed ei kõrvalda eksperdi kahtlust, et tehingu eesmärgiks võib olla rahapesu või terrorismi rahastamine;
    16.6. klient rikub teenuste osutamise lepingut oluliselt või korduvalt.
  17. Teave, mida büroo on seoses käsundi täitmisega saanud, on konfidentsiaalne. Klient võib kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis antud nõusolekuga büroo konfidentsiaalsuskohustusest vabastada. Bürool on õigus kliendi eraldi nõusolekuta avaldada teistele büroo töötajatele, samuti kolmandatele isikutele (sh tõlkidele, pankadele ja riigiasutustele) kliendiga seotud konfidentsiaalset informatsiooni ja dokumente, kui see on vajalik käsundi täitmiseks või kui vastav kohustus tuleneb seadusest. Muuhulgas täidavad büroo ja ekspert rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest ja selle alusel antud õigusaktidest tulenevaid kohustusi.
  18. Büroo vastutab eksperdi poolt käsundi täitmisel kliendile süüliselt tekitatud otsese varalise kahju eest. Vastutus on piiratud kliendi poolt teenuse osutamise eest makstud summaga. Büroo ja eksperdid ei vastuta saamata jäänud tulu ega mittevaralise kahju eest.
  19. Klient nõustub informatsiooni vahetamisega elektrooniliselt (sh Interneti) teel. Eriliiki isikuandmeid sisaldavaid andmed esitatakse krüpteeritult, kui pooled ei kokku leppinud teisiti. Klient kinnitab, et on teadlik riskidest, mis kaasnevad informatsiooni sellise edastamisega: sõnumid võivad kaduda, konfidentsiaalset ja isiklikku informatsiooni võidakse tahtlikult või mittetahtlikult muuta, varastada või kolmandatele isikutele avaldada. Büroo ei vastuta selliste riskide realiseerumisel tekkiva kahju eest.
  20. Büroo tagab kliendi poolt originaaldokumentide tagastamine kliendile pärast ülesande täitmist, lepingu lõpetamisel või ülesande täitmisest loobumisel või kliendi nõudmisel ülesande täitmise ajal, kui ülesande iseloom võimaldab kliendile originaaldokumendid tagastada enne ülesande täitmist.
  21. Kliendile üle antud autoriõigustega kaitstav teos on ja jääb büroo intellektuaalseks omandiks. Kui lepingus ei ole sätestatud teisiti ei võõranda büroo kliendile üleantava töö tulemusel valminud autoriõigustega kaistava teose varalisi ega isiklike õiguseid. Neid ei ole lubatud reprodutseerida või anda kasutamiseks kolmandatele isikutele. Intellektuaalomandi nõuete rikkumise eest on bürool õigus nõuda leppetrahvi 2000 eurot iga rikkumise kohta.
  22. Kõik teenuste osutamise lepingu ja/või käsundi täitmisest tulenevad erimeelsused lahendatakse läbirääkimiste teel. Juhul, kui läbirääkimised ei anna tulemust, siis lahendatakse vaidlus Eesti kohtus, kohaldades Eesti Vabariigi õigust.
  23. Teenuste osutamise lepingus reguleerimata küsimustes kohaldatakse võlaõigusseaduse käsunduslepingu sätteid.